Санаторна школа-інтернат №11

Першокласникам

Адаптація до   школи – як допомогти першокласнику
Ви ніколи не замислювалися над   тим, чому першокласникам не ставлять оцінки?

Перший рік навчання – період   адаптації школяра до нового кола спілкування, до нового укладу життя, до   збільшення фізичного та емоційного навантаження. Щоб у дитини не сформувався   комплекс неповноцінності через низку невдач, протягом першого року навчання   старанність першокласників і їх успішність оцінюється виключно у словесній   формі без застосування 12-бальної системи. 

Звикання до школи – тривалий   індивідуальний процес. Згідно зі статистикою, тільки 50% дітей адаптується до   нових умов і вимог протягом півроку. Другий половині потрібно більше часу.   Від чого залежить тривалість адаптації? Перш за все, від того, чи була дитина   психологічно готова до школи, а також від її стану здоров’я та рівня   розвитку. 

Батькам першокласників слід   розуміти, що адаптація до школи – це процес багатоплановий, тобто в ньому задіяні   як фізіологічні явища, так і соціально-психологічні. Що стосується   фізіологічної адаптації, то медики відзначають, що більшість першокласників   хворіє у вересні, деякі діти втрачають вагу в перші 2-3 місяці навчання,   деякі скаржаться на втому, головний біль, стають примхливими. Це не дивно,   оскільки на 5-6 річних малюків обрушується лавина завдань, що вимагають від   них розумового і фізичного напруження. Соціально-психологічна адаптація   полягає в освоєнні нового соціального статусу «учень», а також у налагодженні   ефективного спілкування з однолітками і вчителем. 

Як зрозуміти, що   дитина успішно адаптувалася?

1. Процес навчання викликає у першокласника   позитивні емоції, він упевнений в собі і не відчуває страх.

2. Новоспечений учень справляється зі шкільною   програмою.

3. Дитина проявляє самостійність при виконанні   домашніх завдань і звертається за допомогою до мами або тата тільки після   того, як самостійно спробувала його виконати.

4. Першокласник задоволений своїми стосунками з   однокласниками і вчителем. 

Як можуть допомогти   батьки?

1. Пояснити   дитині, що означає «бути школярем» та для чого це потрібно розповідати про   школу, про існуючі в ній правила, щоб дитина була обізнана і, відповідно,   відчувала себе впевнено, не боялася і не сумнівалася у своїх здібностях.

2. Продумати   режим дня і суворо його дотримуватися.

3. Навчити   першокласника задавати вчителю питання (не боятися і т.д.).

4. Розвивати   навички емоційного контролю, вміння підкорятися правилам.

5. Пояснити, що   означає «акуратно», «старанно», формувати самооцінку.

6. Розвивати   комунікабельні здібності.

7. Підтримувати   бажання вчитися.

8. Вислуховувати   уважно дитину, радити, як діяти в тій чи іншій ситуації.

9. Активно   взаємодіяти з учителем і шкільним психологом.

.